English is fun!

Do you speak English? Yes, I do! Dzisiejszy rynek edukacyjny przesiąknięty jest nauką języka angielskiego. Przedszkola prześcigają się w ofertach nauczania, metodach i ilości oferowanych zajęć. Czy jednak przedszkole jest odpowiednim miejscem na naukę języka obcego? Odpowiedź jest prosta – TAK! Mózg małego dziecka jest bardzo plastyczny. Dzięki tej właściwości dzieci mogą w krótkim czasie opanować wiele nowych umiejętności tj.: poruszanie się, komunikowanie czy też posługiwanie nowymi przedmiotami. Dlaczego tak się dzieje? Otóż mózg dziecka nastawiony jest na naukę. Według Okresów Sensytywnych (F. Corominas, Wychowywać dziś ) złotym wiekiem dla nauki jest okres od 1 do 12 roku życia. Wtedy to mózg jest najbardziej wrażliwy i...

Czytaj więcej...

Nauka czytania dla chłopców – doświadczenia Szkoły „Żagle”

(Skrót referatu przedstawionego na VII Zjeździe Pedagogicznym, Toruń 20-21.09.2010)   Robert Mazelanik Nauka czytania dla chłopców – doświadczenia Szkoły „Żagle” Problem edukacyjnej luki płci i propozycja metody stosowanej w szkole dla chłopców 60% studentów w USA to kobiety. Kobiety otrzymują rocznie 170.000 więcej tytułów bachelor niż mężczyźni. Statystycy, doprowadzając rozumowanie ad absurdum, ostrzegają: ostatni mężczyzna w USA otrzyma tytuł bachelor w 2068 roku. Dr...

Czytaj więcej...

Równość, odmienność, edukacja

W miesięczniku „Katecheta” z października 2012 ukazał się artykuł kardynała Antonio Cañizaresa: „Równość, odmienność, edukacja”. Artykuł ukazał się pierwotnie pod tytułem Igualdad, diversidad, educación w publikacji zbiorowej Vidal E. (2006).¿Diferentes, iguales, juntos? Educación diferenciada. Barcelona: Ariel, s. 205-224.  Kardynał Cañizares jest prefektem Kongregacji ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów i najwyższym hierarchą Kościoła, który wypowiedział się w tak dogłębny...

Czytaj więcej...