,,Powiedz mi, a zapomnę, pokaż, a zapamiętam,
pozwól wziąć udział, a zrozumiem”.
Konfucjusz
Już od zerówki kształtujemy kluczowe umiejętności naszych uczennic. Kładziemy nacisk nie tylko na wiedzę, ale przede wszystkim na wychowanie i kształtowanie kompetencji miękkich, umiejętność współpracy w zespole, wnioskowanie, prezentację i wykorzystanie wiedzy. Rozbudzamy ciekawość poznawczą i zamiłowanie do samodzielnego zdobywania wiedzy.
Mamy plan wychowawczy dla Twojego dziecka. Pracujemy autorskim programem wychowawczym „Tylko oszlifowane diamenty świecą”. Program ten jest codziennym drogowskazem dla najmłodszych, które na naszych oczach wzrastają w cnotach i stają się odpowiedzialnymi, dobrymi ludźmi. Stanowi również pomoc dla rodziców i tutorów, którzy towarzyszą dzieciom w dojrzewaniu i wychowaniu.
Współpraca w grupie, poznawanie emocji, budowanie odporności emocjonalnej to ważne elementy edukacji wczesnoszkolnej. Nasze uczennice dużą część czasu pracują w zespołach, ucząc się w praktyce współpracy i grupowego działania, co wyraźnie przekłada się na wzrost poziomu tolerancji i wrażliwości na drugiego człowieka. Nowoczesne narzędzia i metody pracy jak np.: MAGICZNY DYWAN czy METODA MYŚLĄCEJ KLASY pomagają rozwijać strefę emocjonalną i uczą współpracy między dziećmi.
Nasze nauczycielki wprowadzają wiele zajęć, dzięki którym dzieci przyswajają wiedzę za pomocą zmysłów. Nauka wielozmysłowa w znacznym stopniu angażuje uwagę i tym samym zmusza mózg do twórczej pracy. Nauczanie oparte na stymulacji wielozmysłowej, kształtuje zdolności poznawcze dzieci, pomaga im lepiej odkrywać i zrozumieć otaczającą rzeczywistość
Klasa startowa w STRUMIENIACH to m. in. trening umiejętności matematycznych. Nasze uczennice rozwiązują wiele nietypowych zadań, które uczą myślenia logicznego i poszukiwania rozwiązań kreatywnych. Nauczycielki dbają o to, by uczennice miały możliwość korzystania z nowoczesnych metod:
Dziewczynki wiele lekcji matematyki odbywają w „terenie”, doświadczając i działając, bo wiemy, że to najlepszy sposób na pokazanie praktycznego wymiaru „królowej nauk” i zaangażowanie oraz kształtowanie pozytywnego stosunku do przedmiotu.
Sztuka autoprezentacji i nauka pięknego mówienia to ważne kompetencje. Chcemy, by nasze uczennice umiały skutecznie i w pełny sposób zaprezentować swoją wiedzę i umiejętność wyciągania trafnych wniosków. Już od zerówki co miesiąc uczą się na pamięć wiersza, który potem recytują przed całą klasą. Dziewczynki przygotowują prezentacje na ciekawe tematy, uczestniczą w zajęciach dramowych, które rozwijają zdolności publicznego zabierania głosu, przełamują nieśmiałość i przede wszystkim sprawiają wiele radości.